0036 1 232 4246   Kívánságlista

Hogyan készítsünk mutatós levélpapírt?

Napjainkban talán már egyre inkább a digitális levelezés felé hajlik a társadalom, de ha mégis úgy adódik, hogy postáznunk kell egy fontos levelet, ahelyett, hogy egy szabványos, üres papírra írnánk, egy jól megtervezett fejléccel rendelkező levélpapír, mely cégünket képviseli, sokkal jobb benyomást fog kelteni másokban.

 Hogyan készítsünk mutatós levélpapírt?


Napjainkban talán már egyre inkább a digitális levelezés felé hajlik a társadalom, de ha mégis úgy adódik, hogy postáznunk kell egy fontos levelet, ahelyett, hogy egy szabványos, üres papírra írnánk, egy jól megtervezett fejléccel rendelkező levélpapír, mely cégünket képviseli, sokkal jobb benyomást fog kelteni másokban.

A vállalkozásunk sokkal hitelesebb, nívósabb, legitimebb lesz egy jól megtervezett levélpapírral, hiszen nagyon fontos minden részlet, mert így fog kialakulni egy egységes kép a cégről. Sokat elárulnak az ilyen talán annyira nem fontosnak tűnő kis apróságok a vállalkozásról.



Ez a rövid kis cikk iránymutatóul akar szolgálni, hogyan is készíthetünk olyan levélpapírt, ami egyszerre mutatós és praktikus.
 

Hogyan kezdjük hozzá a tervezéshez?


A tervezés megkezdése előtt, állítsuk be a fájlt, hogy minden szempontból megfelelő legyen a nyomtatáshoz. Így garantálva lesz, hogy minden alkalommal minőségi legyen a levélpapír nyomtatása.

Érdemes megadni a tervezés igényes módját, és grafikai programban elkészíteni. Az ajánlott programok: Adobe Illustrator, Adobe InDesign és CorelDraw. Ezek a szoftverek rendelkeznek minden szükséges eszközzel ahhoz, hogy meg tudjuk tervezni a levélpapírt.

Fontos, hogy a fájl beállításoknál rakjunk hozzá 3mm-es kifutót, és egy 3mm-es margót is. A kifutó azért hasznos, mert megakadályozza, hogy egy fehér csík legyen az oldal szélén, ha valami színes grafikai elem szerepel a lapon, a margó pedig abban van a segítségünkre, hogy így beljebb kezdve a grafika tervezést, ez megakadályozza, hogy fontos elemek le legyenek vágva.

A színkódot mindenképpen állítsuk be CMYK-ba, hiszen a nyomtatás ebben fog történni.
 

Mit jelenítsünk meg a fejlécben?


A két legfontosabb dolog, ami a fejlécben mindenképpen szerepelnie kell, az a logó és a cég neve. Ha van szlogenünk, akár azt is betehetjük melléjük. Így azonnal látszódni fog, kit is képvisel a levélpapír, ezzel is népszerűsítve azt.

Ezenkívül fontos, hogy a cégünk kapcsolattartási adatait is belerakjuk a fejlécbe. Ilyen lehet például a cím, telefonszám, weboldal, email cím. Olyan is előfordulhat, a banki elérhetőségeinket tesszük bele, a bankszámlaszámot és hozzá tartozó adatokat. Természetesen nem kötelező az őszeset belerakni, válasszuk ki, amikről tudjuk, igazán szükségesek.


 

Mire figyeljünk oda a vizuális elemek tervezésénél?


Ezután megkezdhetjük a fejléc formázását. Egyszerű grafikai elemekkel igazán dizájnossá tehetjük. Természeten, nem szabad átesnünk a ló túloldalára, és fontos a mértékletesség. Ne felejtsük el, mi is a levélpapír fő célja: kapcsolatot létesít írásbeli kommunikáción keresztül, valamint a márka ismertetése, népszerűségének növelése.

Maradjon elég hely a tartalom számára. A képekre és illusztrációkra pusztán kiegészítőként gondoljunk, amik a fő információkat emelik ki. A fejlécen belül fontos, hogy kialakítsuk a megfelelő vizuális hierarchiát.  A logónak és a cégnévnek kell a legkiemelkedőbbnek lennie, utána pedig a további információknak.

A kevesebb néha több. Ha ezt észbe tartjuk, akkor nem fogjuk túlcicomázni mindenféle grafikai elemmel a levélpapírt. Nem kell túlkomplikálni a dolgokat, néha egy-két egyszerű forma sokkal többet ér, mint színes cirádák ezernyi sora. Elsősorban Levelezés a célja a levélpapírnak, fontos az írott üzenetről ne vonja el a figyelmet a formai elemek.

Valamint azt sem szabad elfelejtenünk, ha az adott márkának már van egy saját színkészlete, tipográfiája, grafika elemei, akkor azokat építsük be a levélpapírba, és ne próbálkozzunk teljesen más színvilággal. Így egyből azonosítható lesz, mely céghez is tartozik a levélpapír.
 

Melyek az utolsó simítások?


Amennyiben mind a tartalmi, mind a formai tervezéssel végeztünk, mentsük el PDF-ként. Nyissuk meg, és ellenőrizzük le, minden rendben van-e a fájllal, ha esetleg rájövünk közben, van, ami nem tetszik, akkor tudunk még rajta változtatni, és utána újra elmenteni.

Ami még nagyon lényeges, mielőtt a levélpapír fizikai formát öltene, hogy milyen fajta papírra szeretnénk nyomtatni. E téren van bőven választék. Dönthetünk fehér, törtfehér, vagy texturált papír között. A megfelelő választás még egy plusz élményt nyújthat az olvasó számára, mikor kézhez veszi a lapot.

Ezenkívül a papír vastagságát is ki kell választani. Ez is fontos részét képezi a cégünk profiljának. Például egy vastagabb papír azt az üzenetet fogja az olvasó felé közvetít, hogy a vállalkozásunk a luxus és a stílus netovábbja.

Lehet a levélpapír egyoldalas, de akár kétoldalas is. Legtöbb esetben a cégek az egyoldalas kivitelt szokták választani. Esetleg még olyan megoldást alkalmaz néhány vállalkozás előszeretettel, hogy a papír hátoldalán csak a logót tűntetik fel.

Végezetül már csak azt kell eldöntetnünk, hány darab levélpapírt szeretnék kinyomtatni. Ajánlott akkora mennyiségben nyomtatni, hogy hat hónap és egy év közötti időintervallumig kitartson.

Ezek a levélpapírok nagyszerű módjai, hogy reklámozzák a cégünket. Egy kiváló formatervezéssel, kitűnő eredményeket érhetünk el.
 
Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.7
(60 értékelés)

Gábor Jobban
Gábor Jobban
4 hónapja
Infó táblák és címer nyomtatással bíztuk meg őket, amiket kiváló minőségben, szállítással együtt intéztek. A kommunikációjuk gyors és részletgazdag volt. Bátran ajánlom őket mindenkinek!
Csaba Péntek
Csaba Péntek
7 hónapja
Cégtáblát rendeltünk online, ami szép és igényes munka lett, viszont a rendelés felvételnél az ügyfélszolgálat lehetett volna proaktívabb. Például ha mi nem kérdeztünk volna rá, hogyan fogjuk felszerelni a táblát a falra, akkor csak a tábla kézhezvétele után jöttünk volna rá, hogy távtartót is kellett volna hozzá rendelni. Ezt egy profi értékesítőnek előre illene jelezni a vevő felé, már csak a potenciális upsell lehetősége miatt is.
Viktor Bán
Viktor Bán
3 hónapja
Megbízható, segítőkész, korrekt partner. Ajánlott!
András Tóth
András Tóth
7 hónapja
Gyors, korrekt és vevőcentrikus partner. Megrendelésünkre minőségi munkát kaptunk, ami határidő előtt elkészült. Felvetődő kérdéseinkre pontos válaszokat kaptunk. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Köszönjük! Kurucz Gábor épülttechnikus, Ózd
Kutyaközpont kutyaiskola kiképzőbázis kutyapanzió (Végh Tamás)
Kutyaközpont kutyaiskola kiképzőbázis kutyapanzió (Végh Tamás)
5 hónapja
Korrekt gyors gyártás. Profi cég!