0036 1 232 4246   Kívánságlista

6 dolog, amitől eredményesebb lesz a szórólap készítés

A szórólapok egyszerű és költséghatékony módja a hirdetésnek, legyen szó akár esemény, termék, vagy szolgáltatás népszerűsítéséről. Viszonylag sok embert el lehet vele érni, s egy jó dizájnnal emlékezetessé tenni.

6 dolog, amitől eredményesebb lesz a szórólap készítés




A szórólapok egyszerű és költséghatékony módja a hirdetésnek, legyen szó akár esemény, termék, vagy szolgáltatás népszerűsítéséről. Viszonylag sok embert el lehet vele érni, s egy jó dizájnnal emlékezetessé tenni. Ha figyelemfelkeltő a lap, akkor nagy valószínűséggel a címzett meg is őrzi. A marketingstratégia egyik legjobb eszköze, ha szeretnénk, minél több ember elé tárni, mit is kínálunk, így növelve az esélyt arra, hogy a kereslet megnőjön. Természetesen ahhoz, hogy maradandó hatást érjünk el, fontos a szórólap tipográfiai-, esztétikai tartalma, a nyomtatás és a megfelelő terjesztés. Ha minden harmonizál, akkor a biztos siker garantálva van.

 

Milyen előnyökkel rendelkezik a szórólap?




A vállalkozások bizonyos ésszerű okok miatt szeretik előnyben részesíteni a szórólapok nyomtatását, mint például: tudatos terjesztés, az értékesítés növelése, kiszolgálás vagy egyszerűen az információk megosztása.

De miért is hasznosak ezek?

Röviden vizsgáljuk meg az alábbi pontokat, hogy választ tudjunk kapni erre a kérdésre:
 

Renvezvény promóció


Napjainkban jól bevált szokássá vált az, hogy minden eseményt szórólapokkal, plakátokkal hirdetünk, hogy az utcán elhaladó járókelők figyelmét véletlenül se kerülje el a közelgő fontos rendezvény.

A célközönség már számít is rá, hogy ilyen módon találkozni fog az esemény kihirdetésével, amin tervez részt venni.
 

Kulcsüzenet összeállítása


A szórólap egy remek lehetőség információ közlésre, ha nem igényel több oldalnyi terjedelmet. Ennek az üzenetnek lényegesebbnek kell lennie, mint a szlogennek. Fontos, hogy tömör, velős, és lényegre törő legyen.

Ez magában foglalhatja:
  • Alapértékei
  • Kedvezmények
  • Esemény információ
  • Egyedi terméktulajdonság

Valójában minden olyan üzenetet megjeleníthetünk a szórólapon, aminél azt akarjuk, hogy a célközönség tudomást szerezzen róla. A lényeg, ne hagyjuk, hogy túlcsorduljanak a szavaink, mert a kevesebb ilyen esetben több.
 

A beruházás megtérül




Egyik nagy előnye, hogy igazán költséghatékony egy reklámeszköz. Minél több szórólapot gyártunk, annál kisebb a költsége egy darabnak, s így megnő a hatókörünk is, még több emberhez el tudjuk juttatni az üzenetünket.

Nem csak ráfordítás, hanem a kockázat is alacsony.

Káprázatos hajtogatási stílusokkal lehet szórólapunkat még vonzóbbá tenni. Nem muszáj egyszerű egy-, vagy két oldalas szórólapot tervezni, ennél bővebbé is tehetjük a dokumentumot. Számos lehetőség közül válogathatunk, például:
 
  • Göngyölt
  • Leporelló
  • Kereszt
 

A vizualitás fontossága


A szórólap lehetővé teszi az alapvető fontosságú információk közlését, de emellett még mindig van elegendő hely ahhoz, hogy szabadjára engedve a fantáziánkat, megtervezhessük a vizuális elemeit is.

Így nemcsak a szöveg által fogunk tudni kommunikálni, hanem a grafikai elemek által is. Azok is magukban hordozzák a szükséges információt, hogy ránézésre is lehessen tudni, miről is szól az adott szórólap. Egy figyelemfelkeltő grafikai tervezés hatására nagyobb eséllyel kerül elolvasás a szöveg is. Emlékezetesebb marad, és nagyobb így a valószínűsége, hogy meg is őrzik.
 

Kreativitás kifejezése




Nemcsak kiváló eszköz arra, hogy megszólítsuk vele a célközönséget, de a saját személyiségünket is ki tudjuk vele fejezni. Ha szorult belénk némi kreativitás, és képzelőerőt, akkor a határ a csillagos ég. Egyszerre lehet művészi és kommunikatív a szórólap, amely nem csak a szöveges tartalma miatt lesz érdekes, hanem a képi világi miatt is.
 

A kézzelfogható megbízhatósága


Az egyik legfontosabb dolog cégünk és a célközönség között az a bizalom. Ha ez megvan, akkor biztosak lehetünk benne, hogy jó utón haladunk. Ebben a digitális világban fontos, hogy legyen valami, amibe kapaszkodni tudunk, nemcsak látjuk a szemünkkel, de meg is tudjuk érinteni. A nyomtatott szórólapok így adnak egy kézzelfogható bizalmat a cégünk felé, s segítenek a hitelességünk alátámasztásában.
 

Kapcsolatok létrehozása


Nemcsak a bizalom elnyerése a fontos, hanem, hogy jó kapcsolatot tudjunk ápolni a célközönséggel. A szórólap által értesíthetjük őket, ha valami megváltozott, egy dátum meghosszabbításra került, vagy egy új akció van folyamatban, ezáltal tartva velük a kapcsolatot. Éreztethetjük velük így, fontosak a számunkra, és nem szeretnénk, ha bármilyen fontos információról is lemaradnának.
 
 

Hogy írhatunk jó szórólapot?




Mielőtt a dizájnnal elkezdenénk foglalkozni, fontos, hogy összegezzük, milyen információkat akarunk közölni a célközönséggel annak érdekében, hogy vásárolhassanak, részt vehessenek az eseményen, vagy felhasználhassák bármiben az adott hirdetést.

Összegyűjtöttünk az alábbiakban néhány kulcsfontosságú pontot, amely a segítségünkre lehet.

 

1. Saját hangnem megalkotása


Az, hogy milyen hangnemben szólítjuk meg a célközönséget, magában kell hordoznia azt a személyiséget, amely a márka által használt nyelvet teremtette.

A sikeresség kulcsa a folyamatos ellenőrzés, hogy a hangszínünk mindig egységes legyen. Ne változtassunk rajta feleslegesen, mert azzal csak összezavarnánk a célközönséget. Ha már megvan a módja annak, ahogyan meg szoktuk szólítani az embereket, akkor ragaszkodjunk hozzá, mert ezáltal leszünk felismerőek, ez is hozzá fog tartozni az egyedi stílusunkhoz.

A célközönséget is figyelembe kell venni. Kiket akarunk megszólítani? Melyik korosztályt? Milyen stílusban beszélnek? Milyen egységes személyiséget képviselnek?
Nyilvánvaló, egy idősebb személyt, nem ugyanazon módon fogunk megszólítani, mint egy tizenévest. Fontos odafigyeljünk ezekre, hogy a megfelelő marketingstratégiát tudjuk kialakítani.



 

2. Figyelemfelkeltő címsor


Ebben a felgyorsult világban fontos figyelembe venni azt, mindenki siet valahová. Nincs sok idejük, olvasgatni, ezért nagyon fontos, hogy pár másodpercnyi idő alatt meg tudjuk ragadni a figyelmüket, ha nem is azonnal, de később, nyugalmasabb állapotban, elolvassák az üzenetünket.

Fontos a figyelemfelkeltés, akár csak egy szó, amivel rá tudjuk vezetni az olvasót, ha tovább olvassa, akkor abból haszna válhat.

Hasznos lehet felmérni a vásárlói igényeket, piackutatás végzése, hogy megtudhassuk, mire is vágynak igazán, így vonzó tartalmat tudunk létrehozni, amely megfelel minden igénynek.

Például lehet, jobban értékelik az alacsony árakat, a gyorsaságot, vagy a minőséget. Fontos lehet számukra a megbízhatóság, etikusság és környezettudatosság. Vagy lehet megoldást tudunk kínálni valamire, amiben csalódtak.

Ezeknek az információknak a birtokában nagyobb eséllyel tudunk olyan frappáns szöveggel előállni, amely megragadja a tekintetet, és belemászik az elmébe, így érve el mély benyomást.
 


3. A megfelelő üzleti nyelv kialakítása


Fontos, hogy a megszólalásunk legyen személyes, de mégis univerzális egyben. Érjük el vele azt a célközönséget, akiket kifejezetten megcéloztunk, viszont legyünk óvatosak, nehogy a használt nyelvezettel elriasszuk a további ügyfeleinket.

Használjunk olyan szavakat, kifejezéseket, melyek hatással lehetnek az érzelmeikre. Például a fájdalom esetén pozícionálhatjuk magunkat a megoldásként. Ha a megfelelő érzelmeket használjuk, akkor azzal tudjuk befolyásolni a célközönséget, és vonzóbbá tehetjük a márkánkat.

Vannak bizonyos „varázsszavak”, melyekkel sikert érhetünk el:
  • kizárólagos
  • ingyenes
  • alku
  • akció



 

4. USP-re való összpontosítás


Hogy mi is az a USP? Az angol „unique selling proposition” kifejezés rövidítésé, ami magyarul azt jelenti, hogy egyedi terméktulajdonság.

Ha tudunk olyat kínálni, amelyet a versenytársaink nem, akkor érdemes minél inkább kihangsúlyozni ezt az erényt, hiszen így egyedivé válhatunk, ami miatt csak hozzánk fognak tudni fordulni.

A célközönség tudomására kell hozni, ha van valami új, vagy jobb termék, vagy szolgáltatás, amit kínálni tudunk nekik, ellentétben a konkurenciával.

Így az egyedi terméktulajdonságainkat megjeleníthetjük a szórólapon, kihangsúlyozva, miért is érdemes minket választani.

 

5. Legyen lényegre törő


A mondanivalónk legyen rövid, tömör. Nem kell kacifántos ódákat zengeni, hanem fejezzük ki világosan, mit is akarunk, és maradjon meg a közvetlenségünk.

A szórólap esetében nem lenne jó választás hosszú szövegblokkokat írni. Bontsuk a bekezdéseket alcímekkel, használjunk felsorolást, így kiemelve a legfontosabb információk. Ha nem folyik egybe a szöveg, hanem kihangsúlyozzuk a lényegesebb pontokat, akkor könnyebb átláthatóvá és olvasóbaráttá válik.

Az egyszerű nyelvhasználat is fontos. Ne használjunk olyan kifejezéseket, amiket nehezen lehet megérteni. 



 

6. Tartalmazza a legfőbb részleteket


Ezek azok az alapvető információk, amelyek létfontosságúak a szórólap esetén:
 
  • Egy feltűnően káprázatos címsor – képes megragadni a címzett figyelmét, és rávilágít arra az igényre, melyet ki tud elégíteni
 
  • Márkajelzés – egyértelművé teszi, hogy a szórólap mely vállalatot is képviseli, megjelenítve annak értékeit
 
  • Egyedi terméktulajdonságok – mely megmutatja, mennyire vagyunk egyediek, valamint alátámasztja, miért is érdemes ezt a terméket, szolgáltatást vagy rendezvényt választani
 
  • Ajánlat részleti – tartalmazza az árat, de ha egy kampány, vagy kedvezmény népszerűsítése akkor legyen megjelenítve az árengedmény, utalványkód
 
  • Alapvető információk – a vállalati elérhetőségek, események dátuma, és helye
 
  • Ösztönözzön cselekvésre – fontos, hogy az olvasó semmilyen kétséget sem érezzen afelől, hogy mit kell tennie a közeljövőben. Érthető, közvetlen hangnemben invitálhatjuk olyan nyitó mondatokkal, mint például: „látogasson el hozzánk”, „fedezzen fel többet” és „fedezze fel kínálatunkat”.
Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.7
(60 értékelés)

Gábor Jobban
Gábor Jobban
4 hónapja
Infó táblák és címer nyomtatással bíztuk meg őket, amiket kiváló minőségben, szállítással együtt intéztek. A kommunikációjuk gyors és részletgazdag volt. Bátran ajánlom őket mindenkinek!
Csaba Péntek
Csaba Péntek
7 hónapja
Cégtáblát rendeltünk online, ami szép és igényes munka lett, viszont a rendelés felvételnél az ügyfélszolgálat lehetett volna proaktívabb. Például ha mi nem kérdeztünk volna rá, hogyan fogjuk felszerelni a táblát a falra, akkor csak a tábla kézhezvétele után jöttünk volna rá, hogy távtartót is kellett volna hozzá rendelni. Ezt egy profi értékesítőnek előre illene jelezni a vevő felé, már csak a potenciális upsell lehetősége miatt is.
Viktor Bán
Viktor Bán
3 hónapja
Megbízható, segítőkész, korrekt partner. Ajánlott!
András Tóth
András Tóth
7 hónapja
Gyors, korrekt és vevőcentrikus partner. Megrendelésünkre minőségi munkát kaptunk, ami határidő előtt elkészült. Felvetődő kérdéseinkre pontos válaszokat kaptunk. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Köszönjük! Kurucz Gábor épülttechnikus, Ózd
Kutyaközpont kutyaiskola kiképzőbázis kutyapanzió (Végh Tamás)
Kutyaközpont kutyaiskola kiképzőbázis kutyapanzió (Végh Tamás)
5 hónapja
Korrekt gyors gyártás. Profi cég!