0036 1 232 4246   Kívánságlista

Hogyan tervezzünk gyorsan és egyszerűen mutatós borítékot?

Még ebben a digitalizációval teljesen átitatott világban is nagy népszerűségnek örvendenek a borítékok. Reneszánszukat élik, s talán pont amiatt olyan érdekesek virtuális társaikkal szemben, hogy kézzel foghatóak, emlékezetesek. Emellett felelősek a jó első benyomás nyújtásáért is.

Még ebben a digitalizációval teljesen átitatott világban is nagy népszerűségnek örvendenek a borítékok. Reneszánszukat élik, s talán pont amiatt olyan érdekesek virtuális társaikkal szemben, hogy kézzel foghatóak, emlékezetesek. Emellett felelősek a jó első benyomás nyújtásáért is. A vállalatok számára ez rendkívül fontos, hiszen nem mindegy a jelenlegi, vagy jövőbeli ügyfeleik, miként vélekednek róluk.


 

Miért fontos a céges boríték?


Talán felvetődik bennünk a kérdés, nem-e elég egy egyszerű fehér boríték a célra, miért kell ezt túl bonyolítani? Pedig ez is ugyanolyan lényeges része a márkánknak, mint a logó, névjegykártya, vagy éppen a weboldal, hiszen a borítékon keresztül is a cég személyiségének legfőbb elemei fogják az ügyfelet megszólítani.

Általában ezeket érdemes megjeleníteni egy vállalati borítékon:
 

  • logó

  • cégnév

  • arculati színek, illusztrációk, grafikák

 
Azt se szabad elfelejtenünk, akár különböző alkalmakra, célokra is szükségünk lehet más-más dizájnú borítékra:
 
  • ajánlatok értékesítése

  • számlák

  • meghívók

  • üzleti levelek

  • prospektusok, katalógusok

 

Ma már a borítékok akár csomagolásként is funkcionálhatnak, hiszen vannak olyan cégek, amik a termékeiket így küldik el. Természetesen apróbb, könnyebb dolgokról van szó, mint például fehérnemű, ajándéktárgyak és ezekhez hasonlóakat. Praktikus lehet így a boríték felváltva a nagy dobozokat.


 
Nézzünk néhány meggyőző érvet, miért is van szükségünk saját márkás borítékra:
 

  • A brand ismertségének növelése. Amennyire fontos, hogy mi van a borítékban, annyira lényeges, hogy magán a borítékon mi van. A címzett nem fog összekeverni minket mással, ha a boríték egyértelműen jelzi a márkát, és így nem leszünk könnyen elfelejthetőek sem.
 
  • Figyelemfelkeltés. Képzeltünk magunk elé két borítékot. Az egyik egyszerű fehér, nincs rajta semmi érdemleges, míg a másik egy egyedi, márkával megjelölt boríték. Melyiket választjuk, hogy először kinyissuk? Valószínű, a másodikat, hiszen sokkal figyelemfelkeltőbb, így jobban fog érdekelni minket, mi van benne. Borítékunk ki fog tűnni a társai közül.
 
  • A vállalkozás népszerűsítése. Minél többen látják a márkánkat, annál ismertebb lesz, és nagyobb eséllyel jegyzik meg. A boríték még valószínű napokig a címzett otthonában lesz, lehet még ki is tűzi a hűtőre, vagy az üzenő falra, mivel folyton szem előtt van, így nagyobb a lehetőség arra, hogy a címzett későbbiekben is eszébe jusson cégünk, ha olyan szolgáltatásra, vagy termékre van szüksége, amit mi kínálunk.
 
  • Személyre szabott levelezés. Az emberek általában szívesebben nyitnak meg olyan levelet, amelyet közvetlenül nekik címeztek. Ha a címzett látja a teljes nevét a borítékon, akkor az egyfajta érzelmi köteléket eredményezhet irányunkban.
 
  • Bizalom növelése. Rengeteg felesleges levelet kapunk spam, hírlevél formájában, melyeket az emberek sokszor már el sem olvasnak, hanem automatikus a kukába teszik őket. A papír levelezés emiatt is jó ösztönző erő lehet, nagyobb eséllyel fogják elolvasni, és mivel erőfeszítés tettünk, hogy a címükre küldjük a kézzel fogható levelet, ez jó érzéssel is fogja eltölteni őket.
 

Hasznos tippek

 
Ragaszkodhatunk a megszokott fehér boríték kinézethez, de akár játszhatunk is az árnyalatokkal és formákkal.
 
  • Használjunk színeket. Ezáltal a többi boríték közül igazán ki fog tűnni a miénk. Az emberek szeretik a színes dolgokat, ezt bátran kihasználhatjuk e téren.
 
  • Merész formaválasztás. A hagyományos téglalap alakot mellőzhetjük, és kísérletezhetünk más formákkal. Akár kocka, háromszög, vagy valami egyedi alakzatot is választhatunk.
 
  • Megfelelő anyag kiválasztása. Talán elsőre nem is gondolnánk, de anyagok esetében is igazán nagy választék van. Sima papírt akarunk, vagy legyen esetleg texturált? Vastagabb, vékonyabb? Műnyomó, vagy talán újrahasznosított? Figyelembe kell vennünk a választáskor, hogy az adott papíranyag tükrözze a márkánk személyiségét. Harmonizálnia kell vele minden tekintetben.
 
  • Ablakos boríték. Akár a címünket megjeleníthetjük a fejléces levélpapíron, így az ablakon keresztül látható lesz a borítékban. Így időt spórolhatunk, hogy nem kell minden egyes borítékra külön-külön felírni a címet.



Ezeken kívül még mással is feldobhatjuk a boríték megjelenését:
 
  • Akár egy frappáns képpel, vagy cselekvésre ösztönző matricával lezárhatjuk a borítékot.
 
  • Üzleti levelezés esetén akár egyedi bélyegzőt is használhatunk saját márkánkat megjelenítve így.
 
  • Egy kis papírlapot is rakhatunk a boríték kinyitásához, hogy még élvezetesebb legyen majd felnyitni.
 
  • Azzal is egyedivé tehetjük a borítékunkat, ha a szlogent feltűntetjük rajta, vagy akár egy kedves jókívánsággal is örömet szerezhetünk a címzettnek.
 

Hogyan lehet borítékot tervezni?

 

Több kritériumnak is meg kell felelni a nyomdakész grafikának, ezért egyáltalán nem mindegy, milyen programban készítjük el. Fontos, legyen rajta a grafika körül 3mm kifutó és vágójelek. A nyomtatás általában CMYK színkódban történik, ezért erre is oda kell figyelnünk, nehogy más színkódban készítsük el a tervet, hiszen akkor meglepetés is érhet minket a nyomtatás végeztével.
 

Az alábbi programok közül érdemes választani: Adobe Illustrator, Photoshop, vagy CorelDraw. Ezeknek a használatával igazán minőségi borítékot tudunk szerkeszteni, amely minden szempontunknak meg fog felelni.

Hasonló bejegyzések

Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.8
(110 értékelés)

Kata Nagy
Kata Nagy
3 hete
A cégtáblát, molinót és strandzászlót is tőlük rendeltem az üzletembe. Minőségi munkát kaptam, tartották a határidőt! Még lesz pár megrendelésem hamarosan.:-) Köszönöm a munkájukat!
Edina Nagy
Edina Nagy
3 hete
A Profireklám H&S Kft. munkatársai segítőkészek, előzékenyek. Köszönöm, hogy marketing partnerük lehetek. Nagy Edina DAS-GEOD Kft. ügyvezető AgroMAP kizárólagos forgalmazója
Jelena Luganszkaja
Jelena Luganszkaja
egy hónapja
Nagyon jó minőségű munkát kaptunk. Ár/minőség nagyon jó. Bármilyen kérdéssel fordultunk, mindegyikre megkaptunk a választ. Kedvesek, udvariasak, és gyorsan és jól dolgoznak. Csak ajánlani tudom.
Péter Tátrai
Péter Tátrai
2 hónapja
Gyorsan és jól kommunikáló, kiemelkedően segítőkész cég. A leszállított termék tökéletes, és amikor a futárszolgálat hibájából nem vehettem át a megbeszélt időben, felajánlották, hogy karácsony és újév között, amikor az üzlet egyébként zárva tart, csak azért bejön egy kolléga, hogy átadja. Ezúton is köszönet!
Khaled Hassan
Khaled Hassan
egy hónapja
Minőség tökéletes, mi küldtük az anyagot, de nem volt méret/félrevágás..stb. probléma. Színek is nagyon jók.