0036 1 232 4246   Kívánságlista

Hogyan tervezzünk mutatós Roll-up grafikát?

A roll up egy igazán mutatós és népszerű reklámeszköz, melyet előszeretettel alkalmaznak kiállításokon, üzleteknél, bevásárlóközpontokban. Praktikus, mivel könnyen hordozható, és az összeszerelése sem bonyolult, így olyan helyre tudjuk rakni, ahol sok ember megfordul.
A roll up egy igazán mutatós és népszerű reklámeszköz, melyet előszeretettel alkalmaznak kiállításokon, üzleteknél, bevásárlóközpontokban. Praktikus, mivel könnyen hordozható, és az összeszerelése sem bonyolult, így olyan helyre tudjuk rakni, ahol sok ember megfordul.

A megfelelő dizájn, és információ elhelyezése a roll up-on nagyon fontos, hiszen ez alapján fogja elérni a kívánt hatást az ügyfelek felé, vagy éppen az ellenkezőjét, ha nem megfelelő a grafika. Nézzünk meg emiatt néhány tippet, melyek segíthetnek nekünk, hogy minőségi grafikát tudjunk megalkotni, mellyel vonzani fogjuk a kíváncsi tekinteteket.


 

A logó legyen mindig a tetején


A roll up nyomat tetején érdemes megjeleníteni a cég logóját, és az ehhez tartozó információkat. Felvetődik a kérdés, miért olyan fontos ez? Általában az első, amit megnéznek a roll up-on az a teteje szokott lenni, és onnan haladnak lefelé. Szemmagasságba érdemes a fő üzenetet megjeleníteni, így biztosak lehetünk benne, hogy figyelemfelkeltő lesz.
 

Fentről le, balról jobbra


Már az iskolában is így tanítottak meg minket olvasni, először fentről kezdjük lefelé, és balról jobbra. Ez a fajta technika ugyanúgy jellemzi a fogyasztókat is. Így, amikor elhelyezzük az információkat a grafikán, akkor tartsuk ezt szem előtt. Először a leglényegesebb információkat helyezzük el rá, majd lefelé haladva a kevésbé fontos üzeneteket is megjeleníthetjük. Természetesen, azt se feledjük el, nem szeretnénk, az egész túl sok szöveget tartalmazzon, mert akkor a célközönség kevésbé fog rá indíttatást érezni, hogy elolvassa, mert elijeszti az információáradat.
 

Használjunk minőségi képeket


A szövegen kívül az egyik leglényegesebb dolog az a kép. Felhívja a roll up-ra a figyelmet, érdekesebbé teszi, és sokkal, nagyobb eséllyel fogják megnézni. A vizuális megjelenés nagyon fontos, emiatt nem mindegy milyen minőségű képet helyezünk el rá. Egy homályos, pixeles kép nem fog jó benyomást tenni az ügyfelekben, és inkább visszataszítónak fogják tartani a roll up hirdetést, mintsem vonzónak. Ezért fontos, hogy a használni kívánt kép CMYK színkódban legyen, és a felbontása 300 DPI legyen. Úgy tudjuk ellenőrizni, a grafika megfelelő minőségű-e, hogy méretarányosan szerkesszük, így ha a kész anyagra 100%-osan ránagyítunk, akkor látni fogjuk az esetleges hibákat.


 

Ne féljünk a színektől


A színek megfelelő használatával a roll up ki fog tűnni a tömegből, de figyelnünk kell arra is, hogy ezt mértékkel tegyük, mert a végeredmény katasztrofális is lehet. Olyan színeket kell választanunk, amelyek a vállalat arculatára jellemzőek, és a logót kiemelik. Gondoljuk végig, milyen üzenetet akarunk közvetíteni, például a fekete, és szürke használata komolyabb hatást fog kelteni, míg egy élénk szín, mint a piros, vagy a rózsaszín vidámabb lesz, figyelemfelkeltőbb. Legyen kontrasztos a színösszeállítás, hiszen hasonló színek használata esetén az egész grafika egybeolvadna, és a lényeg, nem tűnne ki.
 

Megfelelő írásjelek és betűtípus használata


Fontos, hogy a betűtípus olvasható legyen, és a szöveg is úgy legyen elrendezve, hogy minden rendesen látszódjon, művészi szempontból is esztétikus legyen. Mellőzzük a helyesírási hibákat, és ahol szükségesen, használjunk vesszőt, pontot. Akár többféle betűtípust is használhatunk, de figyeljünk oda arra, ne legyen zavaróan sok. Az üzenetnek megfelelő legyen, például egy komolyabb ingatlanhirdetésnél egy kacifántos, virágos betűtípus nem lesz jó választás, míg egy szépségszalon roll up-ján működhet.
 

Esztétikus dizájn


Nem elég az, ha van rajta valamilyen grafikai elem, szöveg és kép, aztán ennyi. Fontos, hogy ezeket úgy helyezzük el egymás mellett, hogy jól mutassanak, és egyik se terelje el a figyelmet a fő mondanivalóról. Ne pakoljunk túl sok mindent egymásra, és igyekezzünk a kontrasztos hatást megőrizni.
Megfelelő méret kiválasztása

A roll up-ok méretei standardok. Az alábbi méretek közül lehet választani:
 
  • 85 x 200 cm

  • 100 x 200 cm

  • 120 x 200 cm

  • 150 x 200 cm

  • 200 x 200 cm


A megfelelő méret kiválasztása függ attól, mennyi információt akarunk megjeleníteni a roll up-on, és hova akarjuk felhasználni. A 200 x 200 cm-es roll up remek választás lehet például egy promóciós eseménynél fotófal gyanánt, amíg egy 85 x 200 cm-es roll up plázákban, üzletek elé kirakva lehet a tökéletes eszköz.


 

Használjuk más reklámeszközökkel együtt


Kiállításokon a roll up nem lehet az egyedül reklámeszköz, amit használni fogunk. Ideális választás lehet mellé egy információs pult, strandzászló, akár emblémázott reklámajándékok. Így sokkal színesebbek leszünk, és a tekintetek hamar megmaradnak rajtunk. Látni fogják az emberek, mennyire fontos számunkra a cég jó megjelenése, és ez vonzani fogja őket felénk. Az sem utolsó szempont, ez a megbízhatóságunkat is növelni fogja.
 
Láthattuk, ha ezeket a tippeket alkalmazzuk, akkor garantált sikerünk lehet, és létre tudunk hozni egy olyan roll up-ot ami marketing szempontból kifogástalan lesz.
 

Hasonló bejegyzések

Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.9
(134 értékelés)

Norbert Valasek
Norbert Valasek
egy hónapja
A megrendelés kezdetétől a végéig teljesen megvoltam elégedve. A rendelés egyszerű a weboldalon keresztül, a rendelés leadása utána a kommunikáció megfelelő volt. A megrendelésemhez még egy kis apró ajándékot is kaptam :)
Kata Nagy
Kata Nagy
4 hónapja
A cégtáblát, molinót és strandzászlót is tőlük rendeltem az üzletembe. Minőségi munkát kaptam, tartották a határidőt! Még lesz pár megrendelésem hamarosan.:-) Köszönöm a munkájukat!
Ari Horváth
Ari Horváth
egy hónapja
Nagyon kedvesek, profi a szakmai hátér! Csak ajánlani tudom!!!
Edina Nagy
Edina Nagy
4 hónapja
A Profireklám H&S Kft. munkatársai segítőkészek, előzékenyek. Köszönöm, hogy marketing partnerük lehetek. Nagy Edina DAS-GEOD Kft. ügyvezető AgroMAP kizárólagos forgalmazója
Jelena Luganszkaja
Jelena Luganszkaja
4 hónapja
Nagyon jó minőségű munkát kaptunk. Ár/minőség nagyon jó. Bármilyen kérdéssel fordultunk, mindegyikre megkaptunk a választ. Kedvesek, udvariasak, és gyorsan és jól dolgoznak. Csak ajánlani tudom.