0036 1 232 4246   Kívánságlista

Miért érdemes a PPC hirdetések védelmére odafigyelni 2020-ban?

A PPC hirdetés (Pay per Click), magyarul kattintás alapú fizetést jelent, mely egy nagy népszerűségnek örvendő online hirdetési forma. Ez segít az adott weboldal látogatottságának növelésében, azáltal, hogy a hirdetésünk egy keresőmotorban vagy webhelyen bemutatásra kerül. A hirdetésre rákattintva arra a weboldalra kerül a látogató, amely hirdetve van.


A PPC hirdetés (Pay per Click), magyarul kattintás alapú fizetést jelent, mely egy nagy népszerűségnek örvendő online hirdetési forma. Ez segít az adott weboldal látogatottságának növelésében, azáltal, hogy a hirdetésünk egy keresőmotorban vagy webhelyen bemutatásra kerül. A hirdetésre rákattintva arra a weboldalra kerül a látogató, amely hirdetve van. Így kattintásonként kell fizetnie a hirdetőnek az adott weboldalnak vagy keresőmotornak, ahol a reklámja megjelenítésre került.



A vállalkozások nagy része több lábon is áll, ha hirdetési eszközökről van szó, így talán elsőre annyira nem tűnik fontosnak a PPC hirdetések védelme. Azonban a koronavírus járvány igazán felborította az egész világ megszokott életvitelét, beleértve a reklámozási formákat is. Hiszen napjainkban a korlátozások miatt rengetegen otthon maradtak, s legkönnyebben az internetes platformon keresztül lehet elérni őket.

Így azok, akik 2020-ban a Google Ads, Bing, Facebook PPC hirdetések mellett döntöttek, még fontosabbá vált, hogy a reklámjuk megtérüljön, hiszen a járvány miatt a vállalkozások túlélése is kérdéses lett. Becslések szerint a marketing költségvetés 20%-át a PPC hirdetések teszik ki, emiatt fontos tényleg célt érjenek. Így rendkívül lényeges, hogy megfelelő védelmet biztosítsunk a hirdetéseink számára.

Nézzünk néhány okot, amiért érdemes komolyan venni a PPC hirdetéseink védelmét:

 

1. A kattintással és a hirdetésekkel való visszaélések évente egyre nagyobb magasságokba szöknek


A hirdetési csalásokkal foglalkozó hálózatok igyekeznek eltávolítani a hirdetési csalási rendszereket, mint például a Methbot-ot vagy 3ve-t, ennek ellenére mégis növekszik az ilyen szélhámos tevékenységek sorozata. Mivel ez a fajta visszaélés igazán jövedelmező a csalók számára, még a kevés számú kattintás esetén is, így egyre többen megpróbálkoznak ezzel.


 

2. A nagy vállalatok komolyan veszik a kattintással kapcsolatos csalásokat


A nagy vállalatok és network-kel foglalkozók figyelmét sem kerüli el a kattintásokkal való visszaélés növekedése. Vannak olyan cégek, akik több százezret, akár milliót költenek havonta hirdetésekre, így nekik igazán nem mindegy, hogy a pénzük hova megy el, emiatt fontos a PPC hirdetések védelme. Például két nagy óriás vállalat az Unilever és a P&G komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a hirdetésekkel szembeni csalásokat mérsékeljék, némi sikerrel. Az ilyen nagy cégek egyre inkább találnak biztos módszert arra, hogy a hirdetéseikkel való visszaéléseket enyhítsék, vagy megvédjék. Emiatt viszont a csalók figyelme egyre inkább a kis- és középvállalkozásokra fókuszál, melyek kevésbé képesek kivédeni a csalást.
 

3. A bot-okat nehezebb kiszűrni, mint valaha


A bot kifejezés a robot szóból ered. Ez egy olyan szoftver, amely algoritmusok által meghatározott feladatokat lát el. Ezeknek a bot-oknak a fele a becslések szerint automatizált, és kb. 25-30%-a csaló ügynökök nevében tevékenykedik. Ez azt jelenti, hogy az internetes forgalom 25%-a valamilyen módon rosszindulatú. Sajnos a robotok mögött meghúzódó technológia egyre inkább fejlődik, így a Google algoritmusai egyre nehezebben szűrik ki a csaló tevékenységeket, ami minket is érinthet, ha vannak PPC hirdetéseink, hiszen így nagyobb eséllyel leszünk csalás áldozata.


 

4. 20%-40%-ot a marketing költségvetésünkből a csalóknak adni igazán sok


A kattintásra specializálódott csalók a PPC hirdetési marketingünknek akár 20-40%-os veszteséget is tudnak okozni, ami átlagosan kb. 20%.  Ez bármilyen céggel előfordulhat, aki az internet segítségével szeretne hirdetni. Nyilvánvalóan senki sem repesne az örömtől, ha megtudná a PPC hirdetésekbe fektetett pénzének a 20%-a csalók zsebébe kerül.
 

5. Nehéz előre jelezni mely kulcsszavakat és iparágakat fogja érinteni


A kattintásokkal való visszaélés nem egy állandó folyamat. Előfordulhat, egy idő után a csökken a támadás cégünk ellen, de a következő héten pedig újrakezdődik. Valószínűleg a leginkább böngészőben keresett kulcsszavakat célozzák meg a csalók, viszont mivel a célkitűzésük valószínűleg folyton változik, így nehéz kitalálni vajon mely kulcsszavakat is érintheti a támadás.


 

6. A konkurencia kattintással való visszaélése


Akár manuálisan is megfigyelhetjük, ki lép be a weboldalunkra, mik az ismétlődő IP-címek, a gyanús tevékenységek, és az egyéb kattintási csalások, viszont ez egy nagyon időigényes folyamat, és a technikában is jártasnak kell lennünk. Vannak bizonyos szoftverek, amik pont erre a problémára specializálódtak, és képesek megvédeni a kattintással való visszaélésektől, így csak a valós vásárlók fognak kattintani a hirdetéseinkre. Erre kiváló szoftver lehet a ClickCease, melynek a használata a legjobb megoldás. Segít megakadályozni, hogy a konkurencia a PPC hirdetéseinkre kattintgasson.
Valójában ez nem csak a mi véleményünk olvassa el ezt az esettanulmányt amely arra mutat rá hogyan segített a ClickCease megakadályozni a konkurencia folyamatos szűnni nem akaró kattintásai a fizetett hirdetésekre.
 

7. A közösségi média nem immunis a PPC hirdetésekkel való csalásokkal szemben


A közösségi média napjainkban fénykorát éli, így az ezeken a felületeken való hirdetés egyre népszerűbbé válik. Emiatt a csalók szemében is vonzóbbá váltak ezek a platformok. Bár kb. 20-25%-os csalás vonatkozik a hagyományos PPC hirdetésekkel foglalkozó felületekre, mint például a Google, a pontos adatot nehezebb megbecsülni a közösségi média hálózatain. Egyes vállalatok szerint 30%-os is lehet az ilyen platformon a visszaélés, más jelentés szerint pedig akár a 60%-ot is meghaladhatja. Tanulság számunkra, legyünk nagyon óvatosak, ha pl. Facebook-on akarunk hirdetni.


 

8. A Click Farms-ok is egyre fejlettebbé válnak


A Click Farms-ok olyan helyek, melyek általában egy alacsony jövedelmű országban találhatóak egy raktárban, ami tele van olyan emberekkel, akik a PPC-hirdetésekre kattintanak. Manapság az ilyen helyek általában néhány ember által üzemeltetett okostelefonok és táblagépek központja, tehát valódi emberek kattintgatnak. Viszont a botnet-eknek és a hamis hírek „kiborgjainak” növekedésével a PPC hirdetések elleni támadások napról-napra egyre inkább növekszenek. Soha nem volt még ennyire lényeges, hogy odafigyeljünk a PPC hirdetéseinkre.
 

9.  A Covid-19 miatt néhány iparág összeomlott, de vannak, amelyek virágzanak


A 2020-as koronavírus járvány még mindig kibontakozóban van, és feltehetően a modern korban még nem látott módon fogja befolyásolni a globális gazdaságot. Sok vállalkozást ez igazán negatívan érintett, és tönkretett, viszont vannak olyan iparágak, amiknél növekedés látszódik a PPC hirdetéseikben. Emiatt növekszik a költségük a PPC hirdetéseknél, és így még inkább ki vannak téve a csalóknak. Ezért fontos, hogy átgondoljuk, milyen programot lenne érdemes alkalmaznunk az ilyen jellegű támadások ellen.
 

10.A hirdetési hálózatok továbbra sem tudnak kellő védelmet biztosítani


A probléma egyik része az, hogy a PPC hálózatok minimális erőfeszítést tesznek annak érdekében, hogy védekezzenek a családok ellen. Igaz, a Google észreveszi a nyilvánvaló „hamis kattintásokat”, de nem tudja mindig kiszúrni a nyilvánvaló csalást. Pl. előfordulhat, hogy megvédi a hirdetéseinket az azonos IP-címről származó kattintásokkal szemben, mivel ez gyakran annak a jele, hogy csalás történik arról az IP-címről. Viszont a Google ezt nem feltétlenül minősíti csalárd tevékenységnek. A Microsoft, a Facebook és a többé PPC hirdetésekért fizető hálózat sem sokkal jobb, bár az elmúlt években történt néhány kiemelkedő jogi eset a hirdetési csalások ellen.



A csalás folyamatosan változik, amiatt gyakran eltart egy darabig, amíg a hálózatok elegendő információt gyűjtenek össze az új fejlesztéshez, amivel ki tudnák védeni a visszaélést. A ClickCease figyelemmel kíséri a kattintással és a reklám csalásokkal kapcsolatos tendenciákat, és új módszereket dolgoz ki annak érdekében, hogy a PPC hirdetéseket meg tudják védeni.
 

Hogyan védhetem meg könnyen a hirdetéseimet?


Érdekli, hogy a hirdetéseit hogyan befolyásolják a visszaélések, a kattintással történő családok? A ClickCease ingyenes próbaverziót kínál, így kötelezettség nélkül kipróbálhatja, milyen is az, amikor a PPC hirdetései védelem alatt állnak. Védje meg PPC hirdetéseit akár a konkurenciával, akár a bot-okkal szemben, hogy csak valódi emberek lássák azokat.

 
Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.7
(54 értékelés)

Gábor Jobban
Gábor Jobban
egy hete
Infó táblák és címer nyomtatással bíztuk meg őket, amiket kiváló minőségben, szállítással együtt intéztek. A kommunikációjuk gyors és részletgazdag volt. Bátran ajánlom őket mindenkinek!
Aron Lantos
Aron Lantos
7 hónapja
Gyors, pontos, minőségi!
Csaba Péntek
Csaba Péntek
3 hónapja
Cégtáblát rendeltünk online, ami szép és igényes munka lett, viszont a rendelés felvételnél az ügyfélszolgálat lehetett volna proaktívabb. Például ha mi nem kérdeztünk volna rá, hogyan fogjuk felszerelni a táblát a falra, akkor csak a tábla kézhezvétele után jöttünk volna rá, hogy távtartót is kellett volna hozzá rendelni. Ezt egy profi értékesítőnek előre illene jelezni a vevő felé, már csak a potenciális upsell lehetősége miatt is.
Viktor Bán
Viktor Bán
az elmúlt héten
Megbízható, segítőkész, korrekt partner. Ajánlott!
András Tóth
András Tóth
3 hónapja
Gyors, korrekt és vevőcentrikus partner. Megrendelésünkre minőségi munkát kaptunk, ami határidő előtt elkészült. Felvetődő kérdéseinkre pontos válaszokat kaptunk. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Köszönjük! Kurucz Gábor épülttechnikus, Ózd