0036 1 232 4246   Kívánságlista

Plakát készítés - hogyan lehetsz a figyelemfelkeltés mestere?

A plakátok a mai napig fénykorúkat élik. Népszerű módja a reklámozásnak, s a popkultúra legkedveltebb formatervezési elemei közé tartoznak. Bámulatos hirdetéseket lehet létrehozni egy csipetnyi kreativitás és frappáns megfogalmazás elegyével, mely a szemnek kívánatos.


A plakátok a mai napig fénykorúkat élik. Népszerű módja a reklámozásnak, s a popkultúra legkedveltebb formatervezési elemei közé tartoznak. Bámulatos hirdetéseket lehet létrehozni egy csipetnyi kreativitás és frappáns megfogalmazás elegyével, mely a szemnek kívánatos – így ösztönözve a közönséget, jöjjenek el az eseményre, vagy érdeklődést keltenek egy termék iránt.

Most nézzük meg néhány érdekes kérdésre a választ a plakáttal kapcsolatban.


 

Pontosan mi is az a plakát?


Ez egy nyomtatott reklámozási forma, mellyel egy adott időszakig egy eseményt, vagy egy terméket igyekeznek népszerűsíteni. Olyan helyeken láthatunk plakátok, ahol általában sok ember megfordul. Például a nyüzsgő városok utcáin, vagy az autóutak mellett.

Amik jellemzik:
 
  • Figyelemfelkeltő címsor vagy szlogen
  • Rövid, tömör mondatok, a legfontosabb üzenetek megjelenítésével
  • Főbb információk az eseményekről vagy az ajánlatokról
  • Vegyes színválaszték vagy egyhangú séma
  • Fő grafikai elem vagy kép, amely hangsúlyozza a szöveget

Ha ezeket az elemeket megfelelően alkalmazzuk, akkor vonzó, egyedi plakátokat teremthetünk, mely ikonikus elemei lesznek a kultúránknak.

Néhány híres plakát:
 
  • - Esemény plakát, például: Aristide Bruant az Ambassadeurs-ban (1892)
  • - Filmplakát, például: Bárányok hallgatnak és Jurassic Park
  • - Politikai plakát, például: „Maradj otthon!”
  • - Reklám plakát, például: UNICUM úszó emberes
 

Mi a jó rendezvény plakát ismérve?


Akármilyen rendezvényt is szervezünk, az egyik legfontosabb dolog az, hogy az emberek el is jöjjenek rá. Ehhez elengedhetetlen, hogy valamilyen módon tudassuk velük az eseményt, amihez a plakátok alkalmazása egy kiváló eszköz lehet. Ehhez két fő dolgot fontos figyelembe vennünk a tervezés megkezdésekor:
 
  • Vonzza a tekintetet: Egyedi koncepció, mely megállásra ösztönöz
  • Invitáljon a részvételre: fontos, hogy már időben tudassa az eseményhez, részvételéhez való szükséges információkat



A kialakított dizájnnak nagyban függnie kell attól, milyen típusú eseményről van szó. Például, egy üzleti konferenciára nem lehet ugyanolyan kinézető plakátot tervezni, mint amilyen egy koncertre hívja fel a figyelmet. Mindkét esetben más a célközönség, más koncepciót kell alkalmazni, hiszen a két esemény nagyban különbözik egymástól.

Alaposan ellenőrizzük le, a legfontosabb információkat megjelenítettük-e a plakáton. Inkább legyünk alaposabbak, mintsem véletlenül a termék nyomtatása után derüljön ki, lemaradt az egyik elengedhetetlen információ, így a munkánk kárba veszne.

A rendezvény plakátok kulcsfontosságú információi:
  • Dátum
  • Idő
  • Helyszín
  • Életkori korlátozások

Mivel az olvasó nem fog hosszasan elidőzni a plakáton, csak pár pillanatig, így fontos, ne terheljük túl az információ áradattal, hanem próbáljuk a lehető legtömörebben a legszükségesebbeket megfogalmazni. Érdemes egy linket, vagy QR kódot elhelyezni a plakáton, aminek segítségével a későbbiekben meg tudják látogatni a web-, vagy közösségi oldalt, ahol további információkról tudnak tájékozódni.
 

Hogyan tervezzünk reklámplakátot?


Egy jól megtervezett plakát könnyen emlékezetes maradhat. Így könnyen új ügyfeleket tudunk bevonzani, és a reklám megtérül, nagy mennyiségű eladásra számíthatunk. Ha jellegzetes plakátra gondolunk, akkor sokaknak egyből a Coca Cola Mikulásra juthat eszébe, hiszen ennél nincs is jobb példa arra, milyen az, ha egy jó reklám telitalálat lesz.



Ha tanulmányozzuk ezeket az ikonikus plakátokat, akkor a példájuk segíthetnek számunkra, hogy megtaláljuk a saját egyedi dizájnunkat, amivel emlékezetessé tehetjük a terméket. Fontos, hogy az, amit be akarunk mutatni, vonzó, világos és érthető legyen, hogy egy pillanat alatt rá lehessen jönni, mit árulunk. Egy megkapó szlogen, vagy okos szójáték még emlékezetesebbé teheti a plakátot.

Inspiráljuk az olvasót a cselekvésre. Legyen vonzó számára a plakát, hogy utána egyértelmű legyen a számára, mit fog tenni.
 

Milyen választási lehetőségek vannak a méretek terén?


A4-es laptól egészen a plafonig terjedő, óriási méterekben lehet a plakátokat elkészíteni. Függ a helytől is, mekkora legyen a terjedelme, valamint a kívánt hatástól is, melyet szeretnénk elérni.

A kisméretű plakátok költséghatékony reklámeszközök. Ezek használata leginkább a közösségben, és annak környékén hasznosak.
 
  • A4 – 210 x 297 mm
  • A3 – 297 x 420 mm

A közepes méretű plakát esetében már jobban lehet játszani a grafikai elemek és a szöveg elhelyezkedésével, hiszen több hely van számukra a felületen. Könnyebben észrevehetőek, kiválóan alkalmasak promóciós célokra.
 
  • A2 – 420 x 594 mm
  • A1 – 594 x 841 mm
  • A0 – 841 x 1189 mm

A nagyméretű plakátoknál már a figyelemfelkeltés a lényeg. Terjedelmük miatt kiválóan alkalmasak esemény, promóció vagy termékkel kapcsolatos részletes reklámozásra.

- B2 – 500 x 707 mm
- B1 – 707 x 1000 mm
- B0 – 1000 x 1414 mm

Ezek a leggyakrabban használt méretek. Természetesen nem kötelező csak ezekben gondolkodni, a lehetőségek tárháza sokkal szélesebb, mint gondolnánk. Akár óriásplakát méretet is alkalmazhatunk (5040 x 2380 mm), ha úgy kívánja meg a helyzet.
 

Milyen súlyú papír alkalmas plakátnak?


Általában 130-350 g/m2 között mozognak azok a papírtípusok, melyekből a plakátok készülnek. Leginkább talán a 170 g/m2-es ajánlott, mivel az vastagabb, és tartós a kültéri használatra, de természetesen függ attól is, hol lesz majd kihelyezve.
 

Milyen szoftver ajánlott a grafikai tervezéshez?


Több féle program közül is válogatatunk, például Adobe Illustrator, InDesign, vagy CoralDraw. Ezek a nagyszerű szoftverek lehetővé teszik, hogy a szövegeket, képeket, illusztrációkat össze tudjuk állítani, oly módon, hogy a minőségük megfelelő legyen. 

Hasonló bejegyzések

Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.9
(134 értékelés)

Norbert Valasek
Norbert Valasek
egy hónapja
A megrendelés kezdetétől a végéig teljesen megvoltam elégedve. A rendelés egyszerű a weboldalon keresztül, a rendelés leadása utána a kommunikáció megfelelő volt. A megrendelésemhez még egy kis apró ajándékot is kaptam :)
Kata Nagy
Kata Nagy
4 hónapja
A cégtáblát, molinót és strandzászlót is tőlük rendeltem az üzletembe. Minőségi munkát kaptam, tartották a határidőt! Még lesz pár megrendelésem hamarosan.:-) Köszönöm a munkájukat!
Ari Horváth
Ari Horváth
egy hónapja
Nagyon kedvesek, profi a szakmai hátér! Csak ajánlani tudom!!!
Edina Nagy
Edina Nagy
4 hónapja
A Profireklám H&S Kft. munkatársai segítőkészek, előzékenyek. Köszönöm, hogy marketing partnerük lehetek. Nagy Edina DAS-GEOD Kft. ügyvezető AgroMAP kizárólagos forgalmazója
Jelena Luganszkaja
Jelena Luganszkaja
4 hónapja
Nagyon jó minőségű munkát kaptunk. Ár/minőség nagyon jó. Bármilyen kérdéssel fordultunk, mindegyikre megkaptunk a választ. Kedvesek, udvariasak, és gyorsan és jól dolgoznak. Csak ajánlani tudom.