0036 1 232 4246   Kívánságlista

Plakát készítés - hogyan lehetsz a figyelemfelkeltés mestere?

A plakátok a mai napig fénykorúkat élik. Népszerű módja a reklámozásnak, s a popkultúra legkedveltebb formatervezési elemei közé tartoznak. Bámulatos hirdetéseket lehet létrehozni egy csipetnyi kreativitás és frappáns megfogalmazás elegyével, mely a szemnek kívánatos.

Hogy lehetsz a figyelemfelkeltés mestere?


A plakátok a mai napig fénykorúkat élik. Népszerű módja a reklámozásnak, s a popkultúra legkedveltebb formatervezési elemei közé tartoznak. Bámulatos hirdetéseket lehet létrehozni egy csipetnyi kreativitás és frappáns megfogalmazás elegyével, mely a szemnek kívánatos – így ösztönözve a közönséget, jöjjenek el az eseményre, vagy érdeklődést keltenek egy termék iránt.

Most nézzük meg néhány érdekes kérdésre a választ a plakáttal kapcsolatban.


 

Pontosan mi is az a plakát?


Ez egy nyomtatott reklámozási forma, mellyel egy adott időszakig egy eseményt, vagy egy terméket igyekeznek népszerűsíteni. Olyan helyeken láthatunk plakátok, ahol általában sok ember megfordul. Például a nyüzsgő városok utcáin, vagy az autóutak mellett.

Amik jellemzik:
 
  • Figyelemfelkeltő címsor vagy szlogen
  • Rövid, tömör mondatok, a legfontosabb üzenetek megjelenítésével
  • Főbb információk az eseményekről vagy az ajánlatokról
  • Vegyes színválaszték vagy egyhangú séma
  • Fő grafikai elem vagy kép, amely hangsúlyozza a szöveget

Ha ezeket az elemeket megfelelően alkalmazzuk, akkor vonzó, egyedi plakátokat teremthetünk, mely ikonikus elemei lesznek a kultúránknak.

Néhány híres plakát:
 
  • - Esemény plakát, például: Aristide Bruant az Ambassadeurs-ban (1892)
  • - Filmplakát, például: Bárányok hallgatnak és Jurassic Park
  • - Politikai plakát, például: „Maradj otthon!”
  • - Reklám plakát, például: UNICUM úszó emberes
 

Mi a jó rendezvény plakát ismérve?


Akármilyen rendezvényt is szervezünk, az egyik legfontosabb dolog az, hogy az emberek el is jöjjenek rá. Ehhez elengedhetetlen, hogy valamilyen módon tudassuk velük az eseményt, amihez a plakátok alkalmazása egy kiváló eszköz lehet. Ehhez két fő dolgot fontos figyelembe vennünk a tervezés megkezdésekor:
 
  • Vonzza a tekintetet: Egyedi koncepció, mely megállásra ösztönöz
  • Invitáljon a részvételre: fontos, hogy már időben tudassa az eseményhez, részvételéhez való szükséges információkat



A kialakított dizájnnak nagyban függnie kell attól, milyen típusú eseményről van szó. Például, egy üzleti konferenciára nem lehet ugyanolyan kinézető plakátot tervezni, mint amilyen egy koncertre hívja fel a figyelmet. Mindkét esetben más a célközönség, más koncepciót kell alkalmazni, hiszen a két esemény nagyban különbözik egymástól.

Alaposan ellenőrizzük le, a legfontosabb információkat megjelenítettük-e a plakáton. Inkább legyünk alaposabbak, mintsem véletlenül a termék nyomtatása után derüljön ki, lemaradt az egyik elengedhetetlen információ, így a munkánk kárba veszne.

A rendezvény plakátok kulcsfontosságú információi:
  • Dátum
  • Idő
  • Helyszín
  • Életkori korlátozások

Mivel az olvasó nem fog hosszasan elidőzni a plakáton, csak pár pillanatig, így fontos, ne terheljük túl az információ áradattal, hanem próbáljuk a lehető legtömörebben a legszükségesebbeket megfogalmazni. Érdemes egy linket, vagy QR kódot elhelyezni a plakáton, aminek segítségével a későbbiekben meg tudják látogatni a web-, vagy közösségi oldalt, ahol további információkról tudnak tájékozódni.
 

Hogyan tervezzünk reklámplakátot?


Egy jól megtervezett plakát könnyen emlékezetes maradhat. Így könnyen új ügyfeleket tudunk bevonzani, és a reklám megtérül, nagy mennyiségű eladásra számíthatunk. Ha jellegzetes plakátra gondolunk, akkor sokaknak egyből a Coca Cola Mikulásra juthat eszébe, hiszen ennél nincs is jobb példa arra, milyen az, ha egy jó reklám telitalálat lesz.



Ha tanulmányozzuk ezeket az ikonikus plakátokat, akkor a példájuk segíthetnek számunkra, hogy megtaláljuk a saját egyedi dizájnunkat, amivel emlékezetessé tehetjük a terméket. Fontos, hogy az, amit be akarunk mutatni, vonzó, világos és érthető legyen, hogy egy pillanat alatt rá lehessen jönni, mit árulunk. Egy megkapó szlogen, vagy okos szójáték még emlékezetesebbé teheti a plakátot.

Inspiráljuk az olvasót a cselekvésre. Legyen vonzó számára a plakát, hogy utána egyértelmű legyen a számára, mit fog tenni.
 

Milyen választási lehetőségek vannak a méretek terén?


A4-es laptól egészen a plafonig terjedő, óriási méterekben lehet a plakátokat elkészíteni. Függ a helytől is, mekkora legyen a terjedelme, valamint a kívánt hatástól is, melyet szeretnénk elérni.

A kisméretű plakátok költséghatékony reklámeszközök. Ezek használata leginkább a közösségben, és annak környékén hasznosak.
 
  • A4 – 210 x 297 mm
  • A3 – 297 x 420 mm

A közepes méretűek esetében már jobban lehet játszani a grafikai elemek és a szöveg elhelyezkedésével, hiszen több hely van számukra a felületen. Könnyebben észrevehetőek, kiválóan alkalmasak promóciós célokra.
 
  • A2 – 420 x 594 mm
  • A1 – 594 x 841 mm
  • A0 – 841 x 1189 mm

A nagyméretű plakátoknál már a figyelemfelkeltés a lényeg. Terjedelmük miatt kiválóan alkalmasak esemény, promóció vagy termékkel kapcsolatos részletes reklámozásra.

- B2 – 500 x 707 mm
- B1 – 707 x 1000 mm
- B0 – 1000 x 1414 mm

Ezek a leggyakrabban használt méretek. Természetesen nem kötelező csak ezekben gondolkodni, a lehetőségek tárháza sokkal szélesebb, mint gondolnánk. Akár óriásplakát méretet is alkalmazhatunk (5040 x 2380 mm), ha úgy kívánja meg a helyzet.
 

Milyen súlyú papír alkalmas plakátnak?


Általában 130-350 g/m2 között mozognak azok a papírtípusok, melyekből a plakátok készülnek. Leginkább talán a 170 g/m2-es ajánlott, mivel az vastagabb, és tartós a kültéri használatra, de természetesen függ attól is, hol lesz majd kihelyezve.
 

Milyen szoftver ajánlott a grafikai tervezéshez?


Több féle program közül is válogatatunk, például Adobe Illustrator, InDesign, vagy CoralDraw. Ezek a nagyszerű szoftverek lehetővé teszik, hogy a szövegeket, képeket, illusztrációkat össze tudjuk állítani, oly módon, hogy a minőségük megfelelő legyen. 
 
Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.7
(60 értékelés)

Gábor Jobban
Gábor Jobban
4 hónapja
Infó táblák és címer nyomtatással bíztuk meg őket, amiket kiváló minőségben, szállítással együtt intéztek. A kommunikációjuk gyors és részletgazdag volt. Bátran ajánlom őket mindenkinek!
Csaba Péntek
Csaba Péntek
7 hónapja
Cégtáblát rendeltünk online, ami szép és igényes munka lett, viszont a rendelés felvételnél az ügyfélszolgálat lehetett volna proaktívabb. Például ha mi nem kérdeztünk volna rá, hogyan fogjuk felszerelni a táblát a falra, akkor csak a tábla kézhezvétele után jöttünk volna rá, hogy távtartót is kellett volna hozzá rendelni. Ezt egy profi értékesítőnek előre illene jelezni a vevő felé, már csak a potenciális upsell lehetősége miatt is.
Viktor Bán
Viktor Bán
3 hónapja
Megbízható, segítőkész, korrekt partner. Ajánlott!
András Tóth
András Tóth
7 hónapja
Gyors, korrekt és vevőcentrikus partner. Megrendelésünkre minőségi munkát kaptunk, ami határidő előtt elkészült. Felvetődő kérdéseinkre pontos válaszokat kaptunk. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Köszönjük! Kurucz Gábor épülttechnikus, Ózd
Kutyaközpont kutyaiskola kiképzőbázis kutyapanzió (Végh Tamás)
Kutyaközpont kutyaiskola kiképzőbázis kutyapanzió (Végh Tamás)
5 hónapja
Korrekt gyors gyártás. Profi cég!