Üzletünk fontos ékköve lehet a cégtábla, így egyáltalán nem mindegy, hogyan is fog kinézni. Egyrészt, ez fogja fogadni a betérő ügyfeleket, emiatt fontos, hogy jó benyomást tegyen rájuk. Másrészt, ezzel tudjuk jelezni, hol a vállalkozásunk. Ha nincs kinn egy cégtábla az ajtón, vagy az épület homlokzatán, akkor sokkal kisebb az esély, hogy ránk találjanak.
Üzletünk fontos ékköve lehet a
cégtábla, így egyáltalán nem mindegy hogyan is fog kinézni. Egyrészt ez fogja fogadni a betérő ügyfeleket, emiatt fontos, hogy jó benyomást tegyen rájuk. Másrészt ezzel tudjuk jelezni hol a vállalkozásunk. Ha nincs kint egy cégtábla az ajtónál vagy az épület homlokzatán, akkor sokkal kisebb az esély, hogy ránk találjanak.
Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, melyek segítségünkre lehetnek a megfelelő cégtábla megtervezésében:
Jellegzetes színek használata
Ilyen például a Telekom magenta, a Facebook kék vagy a Milka lila. Ezeknek a márkáknak annyira jellegzetes a színük, hogy ha csak a színt látjuk, de a logót nem is, rögtön az adott cégre fogunk asszociálni. Ebből is látszik, hogy nagyon fontos a megfelelő árnyalat kiválasztása, hiszen ez fog beszélni helyettünk a márkánkról. A marketingben minden színnek saját jelentése van. Például a kék bizalomkeltő, a piros energikus, a zöld nyugodtságot áraszt, stb....
Azt sem árt figyelembe venni színválasztásnál, hogy a tábla hova fog kerülni. Például egy szürke falra nem érdemes szürke táblát tenni, hiszen így beleolvad a környezetbe és nem fogják észrevenni. Kontrasztos árnyalatot válasszunk, amely arra fogja késztetni az embereket, hogy felfigyeljenek a táblára.
Ha eladás céljából szeretnénk táblát készíteni, akkor az egyik legjobb választás a píros szín. Figyelemfelkeltő, kontrasztos és mivel gyakran használják ilyen célra, sokak számára anélkül egyértelmű lesz, miről van szó, hogy elolvasnák a szöveget.
A méret a lényeg
Nem minden esetben, de a reklámtábláknál igenis fontos, hogy minél nagyobb legyen, hiszen így nagyobb az esélye annak, hogy felfigyeljenek rá. Mielőtt kitalálnánk a méretet, mérjük le a felületet, ahova a táblát ki szeretnénk tenni, és az alapján döntsünk.
A felirat szempontjából az a legjobb, ha rövid és lényegre törő. Például, ha közvetlen az üzletünk bejárata fölé akarunk egy cégtáblát, akkor elegendő lehet a cég neve, és a szlogen. Ha valamit reklámozni akarunk vele, akkor is a lehető legrövidebben fogalmazzuk meg, így kisebb szöveg esetén, nagyobb betűtípust tudunk használni, ami sokkal szembetűnőbb.
Megfelelő anyagú tábla kiválasztása
A tábla anyagának kiválasztása függ attól is, hogy hova lesz kihelyezve.
Nézzük meg, milyen anyagok közül lehet választani:
PVC tábla
Műanyag
habosított PVC-ből készül. Könnyű, de mégis merev anyag, amit egyszerűen a falra lehet fúrni. Ár érték arányban is igazán gazdaságos, mely kültéri és beltéri használatra is kiválóan alkalmas. Több évet is kibírhat, de ha igazán tartós megoldást szeretnénk, akkor az alumínium tábla javasolt.
Alumínium tábla
Az
alu dibond szendvicslemez tábla egy strapabíró anyag, kiválóan alkalmas kültéri használatra, több évig is lehet használni. Ugyan ez drágább mint a pvc tábla, de mivel igazán tartós, ezért megéri belefektetni.
Plexi táblák
A
plexi táblák is igazán népszerűek manapság. Fehér és átlátszó anyag is van belőle, mellyel egy kellően mutatós, elegáns kinézetet tudunk biztosítani üzletünknek. Például éttermek, szalonok, ügyvédi irodák előszeretettel ezt a fajtát válasszák.
Lényeges információt jelenítsen meg
Nagyon fontos, ne essünk túlzásokba, és maga a dizájn ne terelje el a figyelmet a szövegről. De az is lényeges, hogy felesleges információkat se tűntessünk fel rajta, mert mindig zsúfoltabb lesz, annál kisebb az esélye, hogy bárki elolvassa.
Természetesen, vannak olyan információk is, amik elengedhetetlenek egy jó cégtáblánál:
Ha a tábla nem közvetlenül az üzletünknél kerül kihelyezésre, akkor nagyon fontos, hogy az alábbi információkat tartalmazza:
-
cím, telefonszám
-
útvonal (pl. egy nyíl mutathatja az irányt)
-
weboldal (pl. online vállalkozás)
Ezek az információk segíteni fognak abban, hogy könnyen megtalálják az üzletünket.
Megfelelő kontrasztok használata
Nemcsak a környezetből kell kitűnnie a táblának, hanem a design különböző elemeinek is olyanoknak kell lenniük, hogy egymást kihangsúlyozzák. Nézzük meg például a logónkat. Világos, vagy sötét? Ha világos, akkor háttérként használjunk sötét hátteret, ha pedig sötét színekből áll a logó, akkor halvány legyen a háttér. Így nem fog az egész egybemosódni, hanem hangsúlyosan látszódni fog a lényeg.
Fontos, hogy már messziről észrevegyék a táblát, emiatt a lehető legkontrasztosabb színeket használjuk a jó ízlés határain belül. Ezekkel a tipekkel igazán mutatós cégtáblát fogunk tudni tervezni, melyet mindenki észrevesz.