A matricák is lehetnek ugyanolyan fontos elemei a marketing stratégiának, mint a szórólapok, plakátok, roll up-ok és még egyéb nyomtatott termékek. Íme néhány kreatív és költséghatékony módszer, amelyek bemutatják, a matricákat milyen esetben tudjuk felhasználni vállalkozásunk népszerűsítésére.
Matrica egy kiváló promóciós eszköz ...
A matricák is lehetnek ugyanolyan fontos elemei a marketing stratégiának, mint a szórólapok, plakátok, roll up-ok és még egyéb nyomtatott termékek. Íme néhány kreatív és költséghatékony módszer, amelyek bemutatják, a matricákat milyen esetben tudjuk felhasználni vállalkozásunk népszerűsítésére.
A kulcsfontosságú üzenet kiemelése
Ebben az esetben a termékre egy matrica kerül, mely vonzza a szemet, felhívva a figyelmet arra, mitől is olyan érdekes ez a produktum. Például a parfümös dobozon a „limitált kiadás” matrica arról biztosítja a vevőt, hogy ez egy különleges darab, ami nem lesz sokáig az üzletek polcain, így arra ösztönözve, hogy minél előbb vegye meg, mielőtt teljesen elfogy a termék.
Árleszállítás népszerűsítése
Az üzletekben néha előfordul az, mivel a vevők mozgatják az árucikkeket, esetleg rossz helyre kerül vissza, így ha egy polcra valamennyi százalék engedmény van írva, nem mindig egyértelmű, mely termékre is vonatkozik az. Viszont ha egy élénk színű, vastag betűvel állított matricát helyezünk az árucikkre, akkor azzal teljesen kézenfekvővé tudjuk tenni, mire is vonatkozik a kedvezmény, így megkönnyítve a vevők dolgát.
Plusz információk megosztása a potenciális vásárlókkal
Ilyen lehet például: „helyileg beszerzett”, „magyar termék”, „gluténmentes” stb.
Invitálja az ügyfeleket a weboldara
Akár olyan matricákat is rakhatunk a termékekre, melyeken a weboldal címét tűntetjük fel, a blogját, és a közösségi média oldalait. A webcím mellett, akár még olyan szöveggel is ösztönözhetjük a vevőket, hogy „Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy havonta megújuló kedvezményekben részesüljön!”
Tudatosságra való ösztönzés és az emberek figyelmeztetése
Természetesen vannak olyan matricakampányok is amiknek nem a kereskedelem a célja. Például sok nonprofit-, és jótékonysági szervezet használ matricákat a súlyos helyi, nemzeti vagy akár globális problémákra való figyelemfelhívás érdekében.
Az iparágakban (építőipar, vendéglátás stb.) pedig a matricák figyelmeztetésekként szolgálhatnak a számunkra.
Például:
- veszély
- egészségkárosodás
- tilos a dohányzás
- illetéktelenek tilos a belépés
- kesztyű használata kötelező
- tűzveszélyes
- mérgező
- forró
A meglepetés ereje
Rendkívül frappáns, és ötletes lehet, ha például kör alakú matricákat ragasztunk termékünkre egy kis vidám üzenettel. Amint a vevő észreveszi rajta az üzenet, mosolyt csal az arcára, és nagyobb eséllyel fogja ezt a terméket választani. Lehet például olyan szöveg rajta, hogy „Hú, de jól nézel ki!”, vagy „Mosolyogj”, de akár egy humoros kép is. Ez nem csak arra fogja őket ösztönözni, hogy vásároljanak, hanem arra is, hogy beszéljenek másoknak a termékről, így talán még a forgalmat is megnövelve.
Legyen motiváló
Akár személyre szabott motivációs
matricákat is készíthetünk mind az ügyfelek, mind az alkalmazottak számára. Ezzel inspirálhatjuk őket, ösztönzést fognak érezni arra, hogy jobban dolgozzanak, éreztethetjük velük, fontos tagjai a vállalkozásnak, segítve, még inkább be tudjanak illeszkedni. Ugyanígy az ügyfelek is érezni fogják, nem felejtkeztünk el róluk, számunkra rendkívül értékesek, és szeretnénk a kedvükben járni.